Osoby spadající do cílové skupiny našeho zařízení:
Jsou to osoby s mentálním postižením nebo kombinovaným postižením starším 18 let bez omezení horní hranice věku.
Informace o přijetí:
Žadatel, který má zájem o sociální služby poskytované naším zařízením, si podává žádost na formuláři žádost o přijetí. Tuto žádost si může:
- Vyzvednout, po telefonické domluvě, přímo v zařízení srdce v domě, p.o. v kanceláři sociální pracovnice a to od pondělí do pátku od 7.00 do 15.30 hod.
- Zájemce nalezne formulář o poskytnutí sociální služby na webových stránkách v sekci ke stažení.
Žádost je nutné řádně vyplnit, žadatel jí musí vlastnoručně podepsat (pokud se jedná o občana omezeného ve způsobilosti k právním úkonům, podepisuje žádost opatrovník).
K žádosti je třeba přiložit:
Vyjádření lékařů o zdravotním stavu žadatele o umístění do zařízení Srdce v domě, p.o. (ne starší 6 měsíců, naleznete v sekci ke stažení):
- Vyjádření lékaře ( odborného)
- Vyjádření psychiatra
Vyplněnou žádost je třeba zaslat nebo osobně doručit na adresu Srdce v domě, p.o., Klentnice 81, Mikulov 69201.
Postup při vyřizování žádosti:
- Sociální pracovník doručenou žádost neprodleně prokonzultuje s dalším týmem pracovníků (ředitel, vrchní sestra, sociální pracovníci, vedoucí sociálního úseku)
- Pokud žadatel bude spadat do cílové skupiny a bude k dispozici volné místo - Sociální pracovník písemně žadatele informuje o možném termínu nástupu. Před uzavřením smlouvy je možné si domluvit osobní schůzku a přijet si zařízení prohlédnout. V případě trvajícího zájmu bude s žadatelem při nástupu do zařízení Srdce v domě, p.o sepsána Smlouva o poskytnutí sociální služby.
- Pokud žadatel bude spadat do cílové skupiny, ale nebude volné místo - Se souhlasem žadatele(opatrovníka) bude žádost zařazena do Evidence žadatelů. V případě uvolnění místa bude žadatel (opatrovník) o možnosti nástupu informován.
- Pokud žadatel nebude spadat do cílové skupiny - Sociální pracovník o tom písemně informuje žadatele (opatrovníka) v rámci základního poradenství nabídne jiná zařízení, která jsou pro něj vhodná.
Při nástupu je nutné doložit tyto doklady:
- občanský průkaz (pokud vlastníte)
- průkaz zdravotní pojišťovny
- průkaz ZTP, ZTP/P (pokud vlastníte)
- rodný list
- listinu o omezení způsobilosti k právním úkonům(pokud je klient omezen ve způsobilosti k právním úkonům)
- listinu o ustanovení opatrovníka (pokud je soudem ustanoven)
- rozhodnutí o příspěvku na péči
- seznam léků a léky, které jste dosud užíval
Všechny věci, které si při nástupu přinesete, budou s Vámi sepsány a zaevidovány do šatního lístku.
Dále budete informováni, co vše si uživatel hradí ze svých peněžních prostředků ( hygienické potřeby, doplatek léků, ošacení atd.)
Žádáme Vás, abyste jakoukoli změnu hlásili předem sociální pracovnici na telefonní číslo zařízení nebo písemnou formou.
Důvody pro odmítnutí uzavření smlouvy o poskytování sociální služby ze strany organizace:
Srdce v domě, p.o. může odmítnout uzavřít smlouvu o poskytování sociálních služeb pouze, pokud:
- Žadatel žádá o službu, kterou neposkytujeme (a to i v případě, že patří do cílové skupiny osob)
- Nemáme dostatečnou volnou kapacitu k poskytnutí sužby (je zrovna naplněn stav, žádost bude zařazena do evidence žadatelů)
- Zdravotní stav žadatele, který žádá o poskytnutí pobytové sociální služby, vylučuje poskytnutí takové sociální služby; (tyto zdravotní stavy stanoví prováděcí právní předpis)
- Žadateli jsme vypověděli v době kratší než 6 měsíců předchozí smlouvu z důvodů porušování povinností.
V případě, že organizace odmítne uzavřít smlouvu o poskytování sociální služby z výše uvedených důvodů, písemně o tom sociální pracovník žadatele (opatrovníka) informuje.